Etkinliklerimiz
Timpani'nin üçüncü katını etkinliklere ayırdık. Müziği öne çıkarmayı hedeflediğimiz etkinliklerimizin duyurusunu e-posta grubumuza dahil olan kişilere yapabiliyoruz. Bugüne kadar gerçekleştirmiş olduğumuz etkiliklerimizle ilgili özet bilgileri aşağıda bulabilirsiniz.

- 1 -

Sayfa 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9


"Hangi Yorum?" 4. Program - Igor Stravinsky'nin Bahar Ayini

Tarih: 14 Mart 2017

Panelistler:
Nejat Başar, Mehmet Nemutlu, Metin Ülkü

Moderatörler:
Aykut Köksal ve Adnan Arduman

“Hangi Yorum?” ismini verdiğimiz etkinliğimizin kurgusu özetle şöyle:

Her programda klasik repertuara ait tek bir eser ele alınıp bu eserin en az dört, en fazla altı farklı yorumu A, B, C,… diye adlandırılarak her bölümünden üç veya dört dakika kadar dinleniyor. En az üç, en fazla beş kişiden oluşacak panelistler icracılarının kimler olduğunu bilmedikleri farklı yorumlarla ilgi olumlu olumsuz eleştiriler yapıp birbiriyle kıyaslıyorlar. Günün sonunda, görüş birliği sağlanabilirse, bir veya iki eser öne çıkıyor ve yorumcuların kimlikleri açıklanıyor. Panelistlerin dışında, eserin farklı versiyonlarını seçerek programın yönetimini üstlenen, eser ve bestecisi hakkında dinleyiciyi kısaca bilgilendiren moderatörler var.

Programın kesintisiz ses kaydını aşağıda dinleyebilirsiniz:

 

 


"Hangi Yorum?" 3. Program - J.S. Bach'ın 5. Brandenburg Konçertosu

Tarih: 9 Şubat 2017

Panelistler:
Aydın Büke, Özkan Manav, Metin Ülkü

Moderatörler:
Aykut Köksal ve Adnan Arduman

“Hangi Yorum?” ismini verdiğimiz etkinliğimizin kurgusu özetle şöyle:

Her programda klasik repertuara ait tek bir eser ele alınıp bu eserin en az dört, en fazla altı farklı yorumu A, B, C,… diye adlandırılarak her bölümünden üç veya dört dakika kadar dinleniyor. En az üç, en fazla beş kişiden oluşacak panelistler icracılarının kimler olduğunu bilmedikleri farklı yorumlarla ilgi olumlu olumsuz eleştiriler yapıp birbiriyle kıyaslıyorlar. Günün sonunda, görüş birliği sağlanabilirse, bir veya iki eser öne çıkıyor ve yorumcuların kimlikleri açıklanıyor. Panelistlerin dışında, eserin farklı versiyonlarını seçerek programın yönetimini üstlenen, eser ve bestecisi hakkında dinleyiciyi kısaca bilgilendiren moderatörler var.

Programın kesintisiz ses kaydını aşağıda dinleyebilirsiniz:

 

 


Renan Koen

 

 



71. Etkinliğimiz: Renan Koen'in 3. Albümü Holokost’u Anma “Uykudan Önce”
Sunucu:
Renan Koen
Tarih: 19 Ocak 2017

Renan Koen, Kalan Müzik’ten çıkan 3. Albümü Holokost’u Anma “Uykudan Önce” CD&DVD&Kitap projesinde, 2. Dünya Savaşı’nda Nazilerin o dönem Çekoslovakya sınırları içinde içinde yer Terezin’i işgali ile birlikte kurdukları Terezin Toplama Kamp’ına alınan 4 besteci Viktor Ullmann, Gideon Klein, Pavel Haas ve Zikmund Schul üzerine yaptığı derin araştırmayı yayınladı.

Koen, büyük ilgiyle izlenen konuşmasında Terezin Toplama Kampı hakkında bilgi verdi, 4 bestecinin yaşamları ve kampta besteledikleri eserlerde, kamp hayatıyla ve kendi dirençleriyle ilgili bir sonraki nesillere neler anlatmak/aktarmak istediklerini anlattı. Ayrıca Gideon Klein ve Viktor Ullmann’ın Piyano Eserleri üzerinde yapmış olduğu analizleri, piyano ile birlikte aktardı.

Piyanist, besteci, soprano ve müzik terapisti Renan Koen’in kısa özgeçmişi şöyle:

1983 yılında kompozitör Ali Darmar ve Devlet Sanatçısı Ayşegül Sarıca ile piyano çalışmalarına başladı.
1985-1986 yıllarında piyano çalışmalarına Paris’te Germaine Mounier ile devam etti. 1990-1991 yıllarında çalışmalarına Londra’da pedagog Maria Curcio ve asistanı Mark Swartzentruber ile devam etti.
Dr. Pieter Snapper ile kompozisyon teknikleri, Reuben de Lautour ile kompozisyon teorileri çalıştı.
Müziğin en büyük misyonunun birleştirici ve iyileştirici olduğuna inanan sanatçı, Atina’da, Avrupa Müzik Terapi Federasyonu’na bağlı “Art et Qualite de Vie – L’art en Prevention Therapie et Pedagogie” programını tamamladı.
Koen’in ‘köprüler / bridges’, ‘kayıp izler gizli anılar’ ve Holokost’u Anma “Uykudan Önce” adlı 3 Albümü bulunmaktadır.

Sohbetten alıntılar içeren videoları izlemenizi hararetle öneririz!



71. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


71. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

71. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

71. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

71. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

71. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

 


"Hangi Yorum?" 2. Program - Ravel'in Sol Majör Piyano Konçertosu

Tarih: 27 Aralık 2016

Panelistler:
Alp Altıner, Gaye Çağlayan, Haluk Özümerzifon, Metin Ülkü

Moderatörler:
Aykut Köksal ve Adnan Arduman

“Hangi Yorum?” ismini verdiğimiz etkinliğimizin kurgusu özetle şöyle:

Her programda klasik repertuara ait tek bir eser ele alınıp bu eserin en az dört, en fazla altı farklı yorumu A, B, C,… diye adlandırılarak her bölümünden üç veya dört dakika kadar dinleniyor. En az üç, en fazla beş kişiden oluşacak panelistler icracılarının kimler olduğunu bilmedikleri farklı yorumlarla ilgi olumlu olumsuz eleştiriler yapıp birbiriyle kıyaslıyorlar. Günün sonunda, görüş birliği sağlanabilirse, bir veya iki eser öne çıkıyor ve yorumcuların kimlikleri açıklanıyor. Panelistlerin dışında, eserin farklı versiyonlarını seçerek programın yönetimini üstlenen, eser ve bestecisi hakkında dinleyiciyi kısaca bilgilendiren moderatörler var.

Programın kesintisiz ses kaydını aşağıda dinleyebilirsiniz:

 

 


"Hangi Yorum?" 1. Program - Mendelssohn'un Op.64 Keman Konçertosu

Panelistler:
Alp Altıner, Adnan Arduman, Nejat Başar, Aydın Büke, Haluk Özümerzifon

Moderatör:
Aykut Köksal

“Hangi Yorum?” ismini verdiğimiz ve ilki 24 Kasım 2016 Perşembe akşamı gerçekleşen yeni etkinliğimizin kurgusu özetle şöyle:

Her programda klasik repertuara ait tek bir eser ele alınıp bu eserin en az dört, en fazla altı farklı yorumu A, B, C,… diye adlandırılarak her bölümünden üç veya dört dakika kadar dinleniyor. En az üç, en fazla beş kişiden oluşacak panelistler icracılarının kimler olduğunu bilmedikleri farklı yorumlarla ilgi olumlu olumsuz eleştiriler yapıp birbiriyle kıyaslıyorlar. Günün sonunda, görüş birliği sağlanabilirse, bir veya iki eser öne çıkıyor ve yorumcuların kimlikleri açıklanıyor. Panelistlerin dışında, eserin farklı versiyonlarını seçerek programın yönetimini üstlenen, eser ve bestecisi hakkında dinleyiciyi kısaca bilgilendiren bir de moderatör var.

Programın kesintisiz ses kaydını aşağıda dinleyebilirsiniz:

 

 


Cem Mansur

 

 



70. Etkinliğimiz: “Wagner… O Kadar Mı Önemli Bu Adam?”
Sunucu:
Cem Mansur
Tarih: 13 Ekim 2016

Cem Mansur, müzik tarihinde önemli bir yeri olan ve hayatı çelişkiler, tuhaflıklarla dolu Wagner’in müziğinin önemini, antisemitizmini, hayatından kesitleri ve ilişkilerini anektodlarla süsleyerek anlatırken Bach, Mozart, Beethoven, Brahms, Liszt, Chopin, Mendelssohn, Stravinsky ve Schoenberg’in müziklerine de değindi, kıyaslamalar yaptı.

Büyük ilgi ve beğeniyle izlenen son derece renkli, keyifli ve Timpani tarihinin en yüksek katılımlı etkinliğini gerçekleştirmiş olduk. Cem Mansur’a çok teşekkür ederiz!

Sohbetin tamamını (kesintisiz, müzikler hariç!) aşağıdaki ortalama 10’ar dakikalık toplam 7 videoda izleyebilirsiniz ve izlemenizi hararetle öneririz!



70. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


70. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

70. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

70. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

70. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

70. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

70. Etkinliğin videosu
(7. Bölüm)
 

 


Şevket Akıncı

 

 



69. Etkinliğimiz: "Caz Tarihi - 3. Bölüm"
Sunucu:
Şevket Akıncı
Tarih: 19 Nisan 2016

Büyük ilgiyle izlenen "Caz Tarihi 3. Bölüm” etkinliğimizde, Şevket Akıncı, İkinci Chicago Okulu ve Özgür Doğaçlama'nın önde gelen isimlerini ele alıp, dinleti ve anektodlar eşliğinde sundu.

(1. ve 2. Bölümler için aşağıda yer alan 65. ve 68. Etkinliğimize göz atabilirsiniz.)

Şevket Akıncı’nın detaylı biyografisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://sevketakinci.com/about

Aşağıdaki videolarda etkinliğimizi neredeyse (müzikler hariç) kesintisiz olarak sunmaya çalıştık. İzlemenizi hararetle öneririz.

 



69. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


69. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

69. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

69. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

69. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)
 

 


Şevket Akıncı

 

 



68. Etkinliğimiz: "Caz Tarihi - 2. Bölüm"
Sunucu:
Şevket Akıncı
Tarih: 29 Mart 2016

Yoğun katılım ve büyük beğeniyle izlenen "Caz Tarihi 2. Bölüm” etkinliğimizde, Şevket Akıncı, Modal Caz ve 1950’lerin sonlarında başlayan Özgür Caz'ın önde gelen isimlerini ele alıp, dinleti ve anektodlar eşliğinde sundu.

(1. Bölüm için aşağıda yer alan 65. Etkinliğimize göz atabilirsiniz.)

Şevket Akıncı’nın detaylı biyografisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://sevketakinci.com/about

Aşağıdaki videolarda etkinliğimizi neredeyse (müzikler hariç) kesintisiz olarak sunmaya çalıştık. İzlemenizi hararetle öneririz.

 



68. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


68. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

68. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

68. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

68. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

68. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

 



Ferit Odman

 

 



67. Etkinliğimiz: "Ferit Odman’ın Tümüyle Analog (AAA) Yeni Albümü"
Sunucu:
Ferit Odman
Tarih: 23 Şubat 2016

Türkiye ve Avrupa jazz sahnesinin kendine yerleşik bir isim yaratmış yeni kuşak temsilcilerinden Ferit Odman olağanüstü yeni albümünü tanıttı, kayıt sürecini anlattı. CD / LP (plak) / Teyp kıyaslamaları da yaptık. Son derece keyifli ve yoğun katılımlı bir etkinlik oldu!

Uluslararası caz çevrelerinde eleştirmenlerden ve dinleyicilerden büyük beğeni toplayan “Nommo” (2010) ve “Autumn In New York” (2011) albümlerinden dört sene sonra, jazz severlerin ve odyofillerin arşivlerine layık, yaylılara ağırlık veren "Dameronia with Strings" çok özel bir çalışma sunuyor. Bebop akımının en önemli bestecilerinden Tadd Dameron (1917-1965) müziklerinin çok yönlü aranjör David O’Rourke tarafından yaylılar altılısına uyarlanmasıyla ortaya çıkan albüm, Ferit Odman’ın liderliğinde Ağustos ayında New York'taki Bunker Studios’da tam analog olarak bantlara kayıt edildi ve bu bantlardan yine tamamen analog bir şekilde Sterling Sound - New York'ta plak master'ı yapıldı. Almanya Pallas GmBh’de ise 1000 tane ile sınırlı üretilen plaklar odyofiller için biçilmiş kaftan. "Dameronia With Strings" Equinox Music & Entertainment etiketiyle caz severlere özellikle temiz ve doğal analog sound’u sunmayı da amaçlayan çok detaylı bir çalışma. Albümün mükemmel tasarımını ve illüstrasyonları Japon sanatçı Takao Fujioka yapmış.

Ferit Odman’ın web sitesi: <http://feritodman.com>

Aşağıdaki videolarda etkinliğimizin son derece kapsamlı bir özetini bulabilirsiniz. Bilgisayar hoparlörlerinden algılamak çok kolay olmasa da CD/LP kıyaslamaları yine de bir fikir veriyor. İzlemenizi hararetle öneririz.



67. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


67. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

67. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

67. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

67. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)
 

 


Cansun Küçüktürk ve Başak Yavuz

 

 



66. Etkinliğimiz: "Duo olarak müzik yapmak"
Sunucular:
Başak Yavuz & Cansun Küçüktürk Duo
Tarih: 21 Ocak 2016

Çok değerli iki müzisyen, üç yıldır jazz standartları, besteler ve doğaçlamalardan oluşan seçkilerini, geliştirdikleri ortak bir müzikal ifade ile paylaşmak amacıyla sahne aldılar. Performansın ardından da duo olarak müzik yapmakla ilgili tecrübelerini bizlerle paylaştılar.

Büyük bir beğeniyle izlenen son derece keyifli bir etkinlik oldu!

Müzisyenlerin özet biyografileri şöyle:

Başak Yavuz
"Başak, şüphesiz, kendi jenerasyonunun en iyi müzisyenlerinden biri." - Aydın Esen -

Müziğe ilkokulda aldığı piyano dersleriyle başlayan, ortaokul ve lisede gruplarda piyano, gitar çalarak ve şarkı söyleyerek devam eden Başak Yavuz, ilk şarkılarını o zamandan yazıp seslendirmeye başladı. Mimarlık eğitiminden sonra Sibel Köse'nin caz vokal atölyesine katıldı. 2008 yılında Nardis Caz Vokal yarışmasını kazandı ve Randy Esen'in büyük desteğiyle kariyerini değiştirip müzik okumak amacıyla New York'a taşındı. 2012 yazında Manhattan School of Music'den "Master of Music" derecesiyle mezun olduktan hemen sonra David Liebman ve Peter Eldridge’in de içinde bulunduğu kalabalık bir ekiple birlikte ilk albümünü New York'ta kaydetti. "Things" isimli bu albüm, 2013 yılında Kalan Müzik etiketiyle basıldı.Türkiye, ABD, Kanada ve Avrupa’da sahne alan Başak Yavuz, Bahçeşehir Üniversitesi’nde caz vokal ve ensemble, Bilgi Üniversitesi'nde şarkı yazımı dersleri vermektedir, aynı zamanda Açık Radyo’da "Dünyanın Cazı" ve "Bi’ Şarkım Var" isimli programları hazırlayıp sunmaktadır. 2015 itibariyle Grammy ödülleri juri üyesidir. <http://www.basakyavuz.com/tr/>

Cansun Küçüktürk
1980, Kırklareli' de duğdu. İlk orta ve lise ögretiminde mandolin ve gitar caldı. İTÜ' de 1997-2002 yılları arasında tiyatro müziği çalışmaları yaptı ve çeşitli gruplarda gitarist olarak yer aldı. 2002' de gitarist ve besteci Cem Nasuhoğlu' dan gitar dersleri aldı. 2007-2011 yılları arasında YTÜ Sanat ve tasarım Fak. Müzik Toplulukları Programı'nda Caz gitar lisans eğitimi aldı. Halen Bajar, Şirin Soysal, Mutant, Şevket Akıncı, Vedat Yıldırım gibi çeşitli müzisyen ve müzik grupları ile çalışmalarına devam etmektedir.

Etkinliğimizden alıntılar içeren aşağıdaki üç videoyu izlemenizi hararetle öneririz.



66. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


66. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

66. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)
 

 


Şevket Akıncı

 

 



65. Etkinliğimiz: "Caz Tarihi - 1. Bölüm"
Sunucu:
Şevket Akıncı
Tarih: 17 Aralık 2015

Yoğun katılım ve büyük beğeniyle izlenen ilk Caz Tarihi etkinliğimizde, Şevket Akıncı, Ragtime'dan Dixieland'e, Bebop'tan Hard Bop'a, 1950'li yılların ortalarına kadar uzanan dönemi, kilometre taşı müzisyenlerinden örnekler dinleterek anekdotlar eşliğinde sundu.

Şevket Akıncı’nın detaylı biyografisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://sevketakinci.com/about

Aşağıdaki videolarda etkinliğimizi neredeyse (müzikler hariç) kesintisiz olarak sunmaya çalıştık. İzlemenizi hararetle öneririz.

 



65. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


65. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

65. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

65. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

65. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

65. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

65. Etkinliğin videosu
(7. Bölüm)
 

 


Alper Yılmaz

 

 



64. Etkinliğimiz: "Stüdyodan Stereoya - II"
Sunucu:
Alper Yılmaz
Tarih: 22 Ekim 2015

Bir albüm kaydının tüm aşamalarını dinlediğimiz son derece eğitici ve keyifli bir sohbet oldu!

24 Şubat 2012 tarihli “Müziğin Üretimi - Stüdyodan Stereoya” başlıklı etkinliğimizde Alper Yılmaz, müziğin üretim sürecinde, bestenin yazılması ve düzenlenmesinden başlayarak, evlerimizdeki müzik sistemine ulaşana kadar geçtiği aşamaları teorik bir kapsamda bizlere anlatmıştı. O sunumun devamı niteliğindeki bu sohbetinde kendisi bizlerle en son albümü “Different City, Different Mood”un üretim sürecini kayıt, miks ve mastering aşamalarını teker teker dinleterek ve göstererek müziğin mutfağından örnekler sundu.

Alper Yılmaz’ın özet biyografisi:
İlkokul yıllarında çocuk korolarında şarkı söyleyerek ve 10 yaşında gitar çalmaya başlayarak müzik yaşamına atılan Alper Yılmaz, 1993 yılından bu yana bas gitar çalıyor. Kendi adına “Clashes” ve “Over the Clouds” adlarında iki albümü bulunan Yılmaz, ODTÜ’den endüstri mühendisliği lisans derecesini, Bilkent Üniversitesi’nden ekonomi yüksek lisans derecesini ve University of California, Davis’ten uygulamalı ekonomi dalında doktorasını aldı. New York’taki Queens College Aaron Copland School of Music’te kompozisyon ve düzenleme eğitimi alan Yılmaz; Matt Garrison, David Binney, Adam Rogers, John Patitucci gibi isimlerle de teori ve doğaçlama çalıştı. 2011’den beri EY Türkiye’nin transfer fiyatlandırmasından sorumlu ortağı olarak çalışmakta olan Alper, aynı zamanda New York’un ve İstanbul’un önde gelen caz müzisyenleriyle profesyonel müzik yaşamını sürdürmekte. Alper Yılmaz’ın “Stüdyodan Stereo’ya – II” başlıklı sunumu sırasında tanıtacağı yeni albümü “Different City, Different Mood”un önümüzdeki ay içerisinde piyasaya çıkması planlanıyor.

Ham kayıtla, miks ve mastering sonrası farkların aşağıdaki video kayıtlarında duyulabileceğini hiç ummuyorduk ama net bir şekilde duyuluyor. İzlemenizi mutlaka öneririz!



64. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


64. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

64. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

64. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)



Alper Maral

 

 



63. Etkinliğimiz: "Derinlemesine Dinleme" kavramı
Sunucu:
Alper Maral
Tarih: 17 Nisan 2015

Tüm zamanların en keyifli, en eğitici etkinliklerimizden biriydi. İzleyenlerin tümü de bu görüşte birleşti.

Alper Maral, Derinlemesine Dinleme" başlığı altında, müzik alımlamasına ritüelin ve aşkınlığın iadesi; psiko-akustik farkındalık verileriyle yapılan duysal tasarımlar; algı manipülasyonu odaklı elektroakustik müzik ve 1980 sonrası, continuum odaklı ses örgüsü; “redüksiyon” kavramı gibi konulara yer verdi.

Alper Maral’ın özet biyografisi:
Besteci, müzikolog. Profesyonel kariyerine caz piyanisti olarak başlayan Maral çeşitli orkestralarda bas trombon ve barok blokflütler çaldı. İstanbul Alman Lisesi ve İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi Uluslararası İlişkiler Bölümü’nü bitirdikten sonra çeşitli üniversitelerde dersler vermeye başladı. Ege Üniversitesi Sosyal Bilimler Enstitüsü’ne bağlı Duysal Tasarım Programı’nda, kompozisyon ve müzikoloji alanlarında gördüğü Yüksek Lisans ve Doktora öğrenimini, Prof. Dr. Ahmet Yürür danışmanlığında hazırladığı “21. Yüzyılın Siyasal-Ekonomik Tablosu İçinde Müzik ve Toplum—Yeni Dünya Düzeni’nin Olumsuzluklarıyla Sarsılan Toplumda Müzik” konusundaki teziyle tamamladı, müzikoloji alanında Doktora derecesini aldı.

Çoğunlukla dramatik kurgusu olan ve “kültür içinde müzik – müzik içinde kültür” ilişkisinden hareket eden elektroakustik ağırlıklı, oda müziği yapıtları, tiyatro ve film müzikleri ile tanınan Maral, hâlen YTÜ Sanat ve Tasarım Fakültesi, Müzik ve Sahne Sanatları Bölümü; ve İstanbul Bilgi Üniversitesi İletişim Fakültesi Sahne ve Gösteri Sanatları Yönetimi Bölümü bünyelerinde, Doçent Doktor unvanıyla, kompozisyon, müzikoloji ve iletişim ağırlıklı dersler vermekte; yayınları, seminerleri ve mutfağında yeraldığı Yeni Müzik festivalleri, yapımcılığını üstlendiği radyo programları vs., ile yepyeni, bilinçli ve aktif bir müzikçi kitlesi kurmaya gayret etmekte.

Kompozisyonun tamamlanması için dinleyicisinin ve icracısının inisiyatiflerini, özellikle de tasarımın performanstan kopuk olmaması gereğini savunan Maral, bu yolda kurduğu öncü Yeni Müzik topluluğu Karınca Kabilesi’nin yanısıra, başta Alper Maral Multiphonics Ensemble, Bornova Trio, Control Voltage Project, A – 415, İstanbul Barok Topluluğu, ModeArt Trombone Ensemble gibi oluşumlarda icracı olarak da görev yapıyor. Yayına hazırladığı, ortak yazar olarak katıldığı birçok kitap, dergi, vs., ve CD, DVD, vb. formatlarda yayınlanmış (Pan Yayıncılık, A.K. Müzik, Müzik Hayvanı, WERGO, vd.) birçok yapıtı bulunan Maral Uluslararası Çağdaş Müzik Birliği Yönetim Kurulu Üyesi, Yeni Müzik Kooperatifi Kurucu Üyesi ve Başkan Yardımcısı, İstanbul Barok Derneği Kurucu Üyesi, MSG Musiki Eser Sahipleri Grubu Kurucu Üyesi ve Kültür Araştırmaları Derneği üyesidir.

Bu güzel sohbeti kesmek istemedik ve hemen hemen tamamını aşağıdaki sekiz videoya sığdırdık. İzlemenizi mutlaka öneririz!



63. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


63. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(7. Bölüm)

63. Etkinliğin videosu
(8. Bölüm)

 


Sarp Keskiner

 

 



62. Etkinliğimiz: "Farklı Pencerelerden Blues"
Sunucu:
Sarp Keskiner
Tarih: 12 Mart 2015

Başta İstanbul Blues Kumpanyası ve Türkiye’nin en eski blues grubu olarak bu yıl 20. yaşını kutlayan Moe Joe olmak üzere Türkiye’nin öncü gruplarını kuran, bugüne dek Alvin Youngblood Hart, Ali Farka Touré, Honeboy Edwards, Philadelphia Jerry Ricks, Roomful Of Blues, WC Clark, Nappy Brown, Eddie Kirkland gibi blues efsaneleri ile çalma şansına erişen; sahne performansı ile George Benson, Mick Jagger, John Dee Holeman, Randy Weston, Yusef Lateef, Adam Rudolph gibi isimlerin takdirini kazanan Sarp Keskiner; bu atölye çalışmasında blues olarak bilinen müzikal forma farklı açılardan bakmayı önerdi, örnekler dinletti ve gelenek üzerine bilgilerini katılımcılarla paylaştı.

1990 yılında araştırmacı yazar - müzisyen kimliği ile profesyonel kariyerine başlayan Sarp Keskiner, 1993’ten bu yana yazarlık, editörlük, radyoculuk, prodüktörlük ve etkinlik tasarımı gibi alanlarda yurtiçi ve yurtdışında pek çok proje gerçekleştirdi. Bugüne dek İstanbul Blues Kumpanyası, Moe Joe, Noksan, Saska, Yuri Skies, Skip Lakes, Red Abizianas, Kırıka ve Great Republic Of South gibi kurucusu / prodüktörü olduğu müzik projeleri ile onu aşkın albüm kaydeden ve sayısız sahne performansı gerçekleştiren sanatçı; editörlük, yazarlık, prodüktörlük ve kültür politikaları alanındaki çalışmalarına İzmir ve İstanbul’da devam ediyor.

İlgili linkler:
Moe Joe: https://www.youtube.com/watch?v=B9FB90iA8Fc
İstanbul Blues Kumpanyası: https://www.youtube.com/watch?v=ZVK9DgDSFNI
Skip Lakes: http://www.muzikhayvani.com/skip-lakes.html (free download)
Noksan: http://www.muzikhayvani.com/noksan.html (free download)

Yine çok keyifli bir etkinlik oldu. HD kalitesindeki dört videoyu izlemenizi öneririz:



62. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


62. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

62. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

62. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

 


Reha Arcan ve Merih Akoğul

 

 



61. Etkinliğimiz: "Zihnin Halleri ya da Bir Uyaran Olarak Müzik"
Sunucular:
Reha Arcan ve Merih Akoğul
Tarih: 24 Şubat 2015

Reha Arcan ve Merih Akoğul Timpani'deki ikinci etkinliklerinde müziğin evrensel tarihi ile bireysel müzik tarihlerini kesiştirerek yaşadıkları dönemlere ait tanıklıklarını doğaçlamalar eşliğinde görsel ve işitsel örneklerle anlattılar.

Bazı Konu Başlıkları: Radyo günleri / Eurovision şarkı yarışmaları / TRT / Popun Türkiye Rotası / Müzik hastalığı / Caz Standartları / Doğaçlama / İlk müzikler / Plak kapakları / Test plakları / Dijital ile Analog / Tasarım ve topoloji / Duyma edimi ve Plasebo etkisi”

Yine çok keyifli bir etkinlik oldu. HD kalitesindeki dört videoyu izlemenizi öneririz:



61. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


61. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

61. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)

61. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)

 


Süleyman Alnıtemiz


Süleyman Alnıtemiz ve Berk Özbek




60. Etkinliğimiz: "Bir Bestecinin Anatomisi"
Sunucu:
Süleyman Alnıtemiz
Tarih: 23 Aralık 2014

Süleyman Alnıtemiz, bestecilik serüvenini, yazmış olduğu eserleri ne şekilde oluşturduğunu ve nasıl bir duygu ortamında yarattığını çok keyifli bir dille anlattı ve bestelerinden örnekler dinletti. Bazı eserleri canlı olarak seslendiren tenor Berk Özbek de güçlü sesiyle dinleyenleri büyüledi.

Sunumda dinlediğimiz çalışmalardan bazıları:
Nasreddin Hoca Bale Suiti, Piyano Konçertosu, Gitar Konçertosu, Flüt Konçertosu, Nazım Hikmet 21-22 Saat Şiirleri, Avrupada çıkan oda müziği eserleri (Voyage ve Quatuor Nis’tanbul), Dört el için Nihavend , “Sufi in Bach” Projesi.

Süleyman Alnıtemiz'in özet biyografisi:
İstanbul Belediye Konservatuvarı’nın Fagot bölümünü bitirdi. Konservatuvarda okuduğu dönemler boyunca da, çaldığı enstrüman olan fagottaki becerisini geliştirmek ve bilgi alışverişi sağlamak üzere yurt dışında çeşitli performans, kurs ve festivallere katıldı.
Master ve doktora çalışması yapmak üzere Berlin Filarmoni Orkestrası üyesi olan ve dünyanın en iyi fagotçularından biri (duayen) olarak kabul edilen Prof.Günther Piesk ile fagot eğitimine devam etmek üzere yurt dışına gitti. Berlin Hochschule der Künste’de fagot ve kompozisyon bölümlerinde dört yıl süren master ve doktora eğitimi gördü ve pekiyi derece ile mezun oldu.
Uzunca bir dönem çalıştıktan sonra Türkiye’ye döndü ve İstanbul Devlet Senfoni Orkestrasınin üyesi oldu. Bir süre sonra Fagot Bölüm Başkan Yardımcılığı’na yükseldi. Senfoni Orkestrası üyesi dört arkadaşıyla birlikte obua, klarnet, flüt, korno ve fagottan oluşan Boğaziçi Nefesli Sazlar Beşlisi’ni kurdu. Türkiye’nin ve dünyanın çeşitli şehirlerinde birçok konselere imza attı.
“Anlat Şehrazat” adlı 1001 Gece Masalları müzikalinin hazırlık aşamasında, solist ve dansçı seçmelerinde yer aldı ve sonrasında müzikalin orkestra şefliğini yürüttü. Müzik çalışmalarını sadece İstanbul Devlet Senfoni Orkestrası’ndaki göreviyle
sınırlamayan Alnıtemiz, kompozisyon eğitiminin izdüşümlerini, Nazım Hikmet’ in Saat 21-22 şiirleri (yaylı sazlar, arp ve ses için ) projesi geçtiğimiz sezon seyirciyle buluşmuştur. Nefesli çalgılar dörtlüsü için yazmış olduğu çalışma Fransa’ da iki cd olarak yayınlanmıştır. Yeni yazmış olduğu iki piyano eserinin dünya premieri Kanada-Montreal’ de gerçekleştirilmiştir.
Süleyman Alnıtemiz’ in imza attığı diğer projeler arasında, Ergün Gündüz’le birlikte hazırladıkları Kuvay-ı Milliye çizgi film, 2005 Yılında yazmış olduğu piyano konçertosu İstanbul devlet senfoni orkestrasının repertuarında yer almış ve Leningrad filarmoni orkestrasının ünlü şefi Wladimir Altschuler tarafından solist M.N.Haybat ile birlikte dünya premieri gerçekleştirilmiştir. 2007 yılnda bitirmiş olduğu Nasreddin Hoca adlı senfonik şiir Ali Düşenkalkar ile birlikte geçtiğimiz sezon Bursa Bölge Devlet Senfoni orkestrası ve İstanbul Devlet Senfoni orkestrası tarafından sahnelenmiştir. 2009 yılında yazmış olduğu gitar ve flüt konçertoları bitirmiş olduğu çalışmaları arasındadır.

Etkinlikten alıntılar içeren beş video hazırladık. İzlemenizi hararetle öneririz.



60. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


60. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)


60. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)


60. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)


60. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)
 

 


Aykut Köksal


59. Etkinliğimiz: "Mekâna Çağıran Müzikler"
Sunucu:
Aykut Köksal
Tarih: 6 Kasım 2014

Aykut Köksal, son derece titizlikle hazırlamış olduğu konuşmasında, "Mekânsal Müziğin" ne olduğunu, tarih içindeki örnekleriyle anlattı ve örnekler dinletti. Büyük bir ilgiyle izlenen konuşmasını kendisi şu sözlerle özetlemişti:

"Geleneksel dünyanın çözülmesiyle birlikte müzik, dinleyiciyle müzisyenin ayrışmış mekânlar tanımladığı yeni bir dinleti ortamına geçiyor: Bir yanda sahneye –kendi içine- kapanmış müzik üretimi, öte yanda dinleyici. Bu ayrışma hem müzik bağlamının dinleyiciyle birlikte kurduğu mekânsal bütünlüğü yitirmesine yol açıyor, hem de mekânsallıktan gelen olanakların müzik üretiminin dışında kalmasını getiriyor. 20. yüzyılda kayıt teknolojilerinin gelişmesi bu ayrışmayı daha da öteye götürüyor, dinleyici ve müzisyen kendi özerk yerlerine çekiliyor ve birbirinden tümüyle kopuyor.
İşte özellikle 1950 sonrasında yaygınlık kazanan mekânsal müzikleri bu bağlamda değerlendirmek gerek. Bu müziklerde dinleyici, müziğin üretildiği yerin olmazsa olmaz öğesine dönüşüyor. Başka bir deyişle, müzik yitirdiği bağlamsal bütünlüğe yeniden kavuşuyor.”

Aşağıdaki videolarda konuşma sırasında kullanılan görsellere de yer vererek, Aykut Köksal'ın da katkılarıyla, olabildiğince kapsamlı bir özet yapmaya çalıştık. İzlemenizi hararetle öneririz.



59. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


59. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)


59. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)


59. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)


59. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)

59. Etkinliğin videosu
(6. Bölüm)

 


Selen Gülün


58. Etkinliğimiz: "Kişisel İletişim Yöntemi Olarak Müzik"
Sunucu:
Selen Gülün
Tarih: 30 Mayıs 2014

Bazı misafirlerimize "Üç saat daha sürse oturur dinlerdik" dedirtecek kadar keyifli ve bir o kadar da eğitici, bir etkinlik gerçekleştirdik.

Selen Gülün kendi yarattığı müzik dilini bulana kadarki yolunu anlattığı konuşmasında, müzisyenin eğitimine, eğitimin gerekli olup olmadığına, genel olarak müzisyen olmanın sorunlarına, özel olarak kadın müzisyen olmanın güçlüklerine, beste sürecine, beste yapım aşamasında duygunun gerekli olup olmadığına, çağdaş müzik yazım tekniklerine, nota şablonlarına değildi ve kendi müziklerinden örnekler dinletti. Selen Gülün'e çok teşekkür ederiz.

Selen Gülün'ün web sitesi:
http://selengulun.com

Selen Gülün'ün konuşması o derece akıcıydı ki, videolarda fazla kesme yapmadık. Soru/cevap bölümü ve müzikler hariç sohbetin neredeyse tamamını aşağıdaki beş videoda izleyebilirsiniz. İzlemenizi hararetle öneririz.



58. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


58. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)


58. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)


58. Etkinliğin videosu
(4. Bölüm)


58. Etkinliğin videosu
(5. Bölüm)
 

 


Şevket Akıncı


57. Etkinliğimiz: “Caz Dinleme Teknikleri (‘Jazz Appreciation’)“
Sunucu:
Şevket Akıncı
Tarih: 25 Nisan 2014

Etkinliğimize rekor sayıda ilgi oldu ve bazı misafirlerimiz ayakta izlemek zorunda kaldılar. Katılımcıların tümü bir kareye sığmadığı için sol kolonda iki fotoğrafa yer verdik.

Şevket Akıncı, kendi tecrübelerinden yararlanarak, enstrümanlara biçilen rollerden ve bir doğaçlamacının sahip olması gereken bazı becerilerden kısaca söz ettikten sonra, bir takım caz dinleme teknikleri sundu. Bize bazı kayıtları birden fazla kez dinleterek her seferinde farklı bir enstrümana odaklanmamızı istedi. Caz müziğinin farklı türlerinden bahsetti ve her türün kendine özgü hiyerarşik özelliklerini anlattı. Birçoğumuz için son derece ilginç, eğitici ve eğlenceli bir etkinlik oldu. Şevket Akıncı'ya çok teşekkür ederiz.

Şevket Akıncı’nın detaylı biyografisine aşağıdaki linkten ulaşabilirsiniz:
http://sevketakinci.com/about

Etkinlikten alıntılar içeren üç video hazırladık. Bu videoda dinletiler yer almıyor ama anlatılanlar da son derece eğitici, bu yüzden izlemenizi hararetle öneririz.



57. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


57. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)


57. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)
 

 


Joe McPhee ve Umut Çağlar


56. Etkinliğimiz: "Joe McPhee söyleşisi ve performansı"
Sunucu:
Joe McPhee ve Umut Çağlar
Tarih: 20 Mart 2014

20 Mart akşamı Joe McPhee gibi efsane bir müzisyeni Timpani'de konuk etme onurunu yaşadık ve son derece keyifli bir etkinlik gerçekleştirdik. Ana sponsor TSP'ye, Umut Çağlar'a ve Reha Arcan'a katkılarından dolayı çok teşekkür ederiz.

İlk yarıda, Umut Çağlar, Joe McPhee ile bir söyleşi gerçekleştirdi. Joe McPhee, müzik kariyerini, Ornette Coleman ile tanışmasını, dostluklarını, Albert Ayler'in etkisini, John Coltrane'in cenaze törenini, Peter Brötzmann ile ilişkilerini, müziğe bakışını ve felsefesini anlattı.

İkinci yarıda da tenor saksafonuyla gerçekleştirdiği mini performansı dinleyiciler büyük bir keyifle izlediler.

1939 doğumlu olan Joe McPhee, dünyaca ünlü bir multi-enstrümantalist, besteci, doğaçlamacı ve teorisyen. 50 yıllık kariyeri ve 100’ün üzerinde albümü var. Birçok dünyaca ünlü eleştirmene göre 75 yaşına basmış olan Joe McPhee çağımızın en önemli üflemeli seslerinden biri olarak gösteriliyor…
http://joemcphee.com

Daha önce Timpani’de misafir etmiş olduğumuz özgür müzik grubu Konstrukt’un davetlisi olarak İstanbul'a geldi ve Timpani'deki etkinlik öncesinde, 18 Mart 2014 tarihinde de Babylon'da birlikte konser verdiler.

Etkinlikten alıntılar içeren üç video hazırladık. İlk iki bölümde söyleşi ve üçüncü bölümde ise solo performansın sonuncu parçası yer alıyor. İzlemenizi öneririz. Söyleşi videolarına alt yazı da koyduk.



56. Etkinliğin videosu
(1. Bölüm)


56. Etkinliğin videosu
(2. Bölüm)

56. Etkinliğin videosu
(3. Bölüm)
 




Sayfa 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9

ana sayfa